ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
Додаток 2
до Порядку передачі документації
для надання висновку з оцінки впливу
на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля
від 30.04.2024 рік
(дата офіційного опублікування в Єдиному
реєстрі з оцінки впливу на довкілля
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру
з оцінки впливу на довкілля,
не зазначається суб’єктом господарювання)
№ 7407
(реєстраційний номер справи про оцінку
впливу на довкілля планованої діяльності
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру
з оцінки впливу на довкілля,
для паперової версії зазначається
суб’єктом господарювання)
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
Криничненська сільська рада, код ЄДРПОУ 04378161 |
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові |
|
фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або |
|
серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від |
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання |
Юридична адреса: 68742, Одеська обл., Болградський р-н, село Криничне, вул. Інзовська, будинок 148 |
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної |
тел.: 048 (46) 3 -17-50 |
особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону) |
|
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
Робочий проект «Очищення річки Карасулак на території Криничненської сільської ради Болградського району Одеської області» передбачає ряд робіт, які направлені на відновлення пропускної здатності русла р. Карасулак. Гідрологічний режим річки в межах с. Криничне порушений за рахунок замулення та суцільного заростання русла річки очеретом.
Технічна альтернатива 1.
Проектом розчистки русла р. Карасулак передбачені наступні технічні параметри:
–для ділянки русла річки ПК0 + 00 і вище по течії до ПК 35+64 (в межах села) прийняті технічні показники: ширина по дну русла 12,0 м, закладення укосів прийнято природне m=2,0, глибина виїмки змінюється від 0,5 м до 2,0 м залежно від ступеня замулення і прийнятого ухилу дна русла;
- для розчистки на ділянці від ПК35 + 64 вище по течії до ПК69+88 (за межами села) прийняті з урахуванням попередження відкладення наносів на основному розчищеному руслі в меженний період прийняті наступні показники: - ширина по дну русла 6,0 м, закладення укосів прийнято природне m=2,0, глибина виїмки змінюється від 0,5 м до 2,0 м залежно від ступеня замулення і прийнятого ухилу дна русла.
На приустковій ділянці річки від ПК0+00 до ПК13+32 роботи планується виконати землечерпальним при строєм, а на інших ділянках – екскаватором-драглайн.
Самовільно збудовані : автодорожний переїзд (ПК10+66), пішохідний міст (ПК18+02) – обидва з залізобетонних плит, а також металевий пішохідний міст (ПК13+71) будуть замінені на переходи типової конструкції.
Розчистка русла буде проводиться поза нерестового періоду і низькому рівні води в річці
Технічна альтернатива 2.
Технічна альтернатива 2 - розчистка русла тільки екскаватором драглайн для тимчасового розміщення пульпи в віддалені депозити.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Територіальна альтернатива 1.
В адміністративному відношенні планова діяльність буде проводитися за адресою: 68742, Одеська обл., Болградський р-н, село Криничне, вул. Інзовська, будинок 148. Ділянка проектування – річка Карасулак в межах Криничненської сільської ради. Очищення русла р. Карасулак проводиться від ПК 0 + 00 до ПК 69 + 88 по довжині 6988 м (від устя до меж Криничненської сільської ради). Територіальна альтернатива 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядалася (згідно технічному завданню).
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності
Реалізація даного проекту забезпечить своєчасний безаварійний пропуск паводкових та зливових витрат, попередить можливість затоплення та підтоплення території села та забезпечить надійний перехід населення через річку з одної частини села в другу, поліпшить санітарно-епідеміологічну та протималярійну ситуацію на прилеглій до річки території села, а також убезпечить від шкідливої дії вод на прилеглі до річки сільськогосподарські угіддя, що позитивно відобразиться на соціально-економічних умовах життя населення.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)
Основні технічні рішення передбачають роботи з розчистки р. Карасулак які запроектовані відповідно до вимог Містобудівних умов і обмежень виданих на даний об'єкт, завдання на проектування, Водного Кодексу України та інших нормативних документів включають в себе:
Для захисту від затоплення с. Криничне необхідно очистити русло р. Карасулак. Проектом передбачаються наступні види робіт:
- очищення русла р. Карасулак в межах с. Криничне від ПК 0 + 00 до ПК 34 + 64, довжиною 3464 м в межах села;
- очищення русла р. Карасулак за межами с. Криничне від ПК 34 + 64 до ПК 69 + 88 довжиною 3524 м;
- встановлення 3-х пішохідних мостів в межах села.
Розчистка річки на даній ділянці забезпечить безперешкодний пропуск паводкових та зливових витрат, що виключить можливість затоплення території села та жилих будинків, які розташовані в заплаві річки
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно Законодавству України, включаючи Водний кодекс України.
Забороняється проводити усі види гідромеханізованих робіт в період заборони на лов риби (нерест) та масового перельоту птахів. Строки заборони на лов риби у період нересту встановлюється щорічно органами рибохорони.
Забороняється проводити гідромеханізовані роботи вночі, а також в сутінках, з метою перешкоджання попадання в зону проведення робіт і наступної загибелі молоді риб, у яких реакція в нічний режим суттєво знижена.
Роботи з розчистки річки необхідно проводити тільки у світлий час доби.
Не допускається потрапляння паливно-мастильних матеріалів у воду, а також у ґрунт в межах захисних смуг.
Відходи, які будуть утворюватися в процесі виконання робіт, повинні бути локалізовані з наступним централізованим вивезенням.
щодо технічної альтернативи 2
Технічна альтернатива 2 не розглядалась.
щодо територіальної альтернативи 1
Дотримання обмежень господарської діяльності в межах прибережної захисної смуги.
щодо територіальної альтернативи 2
Ті ж , що і для територіальної альтернативи 1.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
Топографо-геодезичні, інженерно-геологічні, гідрологічні, екологічні, археологічні та інші вишукування виконуватимуться у необхідному обсязі згідно чинного законодавства. Проектні рішення в період розчистки та експлуатації будуть забезпечувати раціональне використання ґрунту, будуть передбачені заходи протидії підтопленню, просіданню, активізації інших екзогенних процесів, а також охоронні, відновлювані, захисні та компенсаційні заходи.
щодо технічної альтернативи 2
Технічна альтернатива 2 - розчистка русла тільки плавучими земпристроями для розміщення пульпи в віддалені депозити.
щодо територіальної альтернативи 1
Еколого-інженерна підготовка і захист території включає планування погодження із зацікавленими службами селищної ради шляхи руху будівельної техніки та транспорту будівельників по території Криничненської сільської ради, а також місця їх відстою, так як роботи з розчистки річки намічаються на майданчику, що примикає до селищної ради.
щодо територіальної альтернативи 2
Ті ж , що і для територіальної альтернативи 1.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:щодо технічної альтернативи 1
Можливі впливи планованої діяльності в період будівництва та експлуатації річки на довкілля включають: Під час будівництва
Повітряне середовище: передбачається короткостроковий вплив на повітряне середовище при проведенні робіт, пов’язаних з виїмкою ґрунтів, роботою двигунів внутрішнього згорання техніки. Концентрації шкідливих речовин в повітрі не перевищуватимуть нормативів, встановлених законодавством України.Водне середовище: передбачається короткостроковий вплив на поверхневі водні ресурси та водні біоресурси, за рахунок розчистки русла - роботи проводяться на суцільно зарослих та обмілівших ділянках річки та поза нерестового періоду. Вплив на підземні водні ресурси не здійснюється.Ґрунт: В процесі робіт з розчистки річки проводиться виїмка мулу. Негативний вплив на ґрунти є короткостроковим.Культурна спадщина: вплив на культурну спадщину відсутній. Однак якщо на етапі проведення робіт виявиться можливий вплив на культурну спадщину, то для зменшення впливу Криничненська сільська рада чітко дотримуватиметься вимог і положень законодавства України, зокрема, частини першої статті 37 Закону України «Про охорону культурної спадщини». Рослинний, тваринний світ, заповідні об’єкти: У зоні впливу проведення будівельних робіт і подальшої експлуатації річки, об'єкти природно-заповідного фонду та території, перспективні для відведення в заповідні, наземні, водні і повітряні шляхи міграції тварин відсутні. Будівельні роботи не спричинять негативного впливу на заповідні об'єкти, рослинний і тваринний світ.
Під час експлуатації:
Клімат і мікроклімат: очікується позитивний вплив на процеси випаровування з водної поверхні та відновлення температурно-вологісного режиму атмосфери, негативний вплив спричинятися не буде, оскільки потепління на об'єкті відсутній. Масштаб зазначених заходів не дозволить спричинити істотний вплив на клімат в цілому і зокрема на мікроклімат району проектування.
Повітряне середовище: планована діяльність не передбачає негативного впливу на атмосферне повітря. Джерела викидів та акустичний вплив відсутні.
Геологічне середовище: проведені заходи носять природоохоронний характер, так як спрямовані дії на відновлення нормативних параметрів середовища здійснять позитивний вплив на геологічне середовище.
Водне середовище: відновлення параметрів русла на ділянці 6988 м, сприяння відновленню водності річки Карасулак, відновлення русла річки як природної дрени, відновлення природного гідроекологічного режиму річки.
Ґрунти: під час експлуатації вплив на ґрунти спричинятися не буде. Нормативний пропуск паводкових вод, забезпечить прилеглу територію від затоплення і підтоплення.
Рослинний і тваринний світ, заповідні об'єкти: у зоні впливу річки, об'єкти природно-заповідного фонду та території, перспективні для відведення в заповідні, наземні, водні і повітряні шляхи міграції тварин відсутні. Негативний вплив на заповідні об'єкти, рослинний і тваринний світ відсутній . Звільнення від корневин очерету та суцільного заростання матиме виключно позитивний вплив для рибопродуктивності і стану біоценозу річки в цілому
Соціальне середовище: захист території с. Криничне від шкідливої дії вод, покращення санітарно-екологічного стану території, відтворення рекреаційної привабливості, створення умов для рекреації, відпочинку місцевих мешканців.
Вплив на техногенне середовище: реалізація проекту з очистки р. Карасулак матиме позитивний вплив на елементи техногенного середовища, шляхом запобігання підтопленню прилягаючої території, населеного пункту і затоплення існуючих інженерних мереж і комунікацій.
щодо технічної альтернативи
Технічна альтернатива 2 – теж саме, що й для технічної альтернативи 2.
щодо територіальної альтернативи 1
Позитивний плив на водне і соціальне середовища.
щодо територіальної альтернативи 2
Ті ж , що і для територіальної альтернативи 1, але без відновлення ділянки природного русла.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
Планована діяльність з розчистки річки Карасулак належить до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до статті 3, пункт 3, підпункт 10 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059- VIII від 23 травня 2017 року – «проведення робіт з розчищення і днопоглиблення русла та дна річок, берегоукріплення, зміни і стабілізації стану русел річок».
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)
Підстав немає. Транскордонний вплив на довкілля відсутній.
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Плановий обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з ОВД у відповідності із ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059-VIII від 23 травня 2017 року.
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
Дозвіл на виконання будівельних робіт
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»)
що видається Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Одеській області_______________________________________________________________________
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Департамент екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації
Поштова адреса: 65032, м. Одеса, вул. Канатна, 83
e-mail: ecolog@od.gov.ua
тел.: +38 (048) 728-35-05, 728-34-58